Marketing ADvertising CREAtive & Music

ARTICLE

Ποιες είναι οι δυνάμεις επιρροής στη μουσική βιομηχανία;

Posted By

the-hmv-chart-hmv-oxford-str-london

Η μουσική βιομηχανία είναι ένας χώρος με πολύπλευρες δραστηριότητες και πολυάριθμες επαφές. Τα άτομα με τα οποία συναναστρέφεται μία δισκογραφική εταιρεία (πλην των καλλιτεχνών) ξεκινούν από τους δημιουργούς, τους μουσικούς και τους τεχνικούς και φτάνουν έως το πλήθος των ΜΜΕ, τους δημοσιογράφους, τους παραγωγούς και τους χορηγούς.

Η αποτελεσματική και επιτυχημένη διαχείριση της καριέρας ενός καλλιτέχνη προκύπτει από τις σχέσεις της εταιρείας με τα προαναφερθέντα άτομα. Ασκώντας την κατάλληλη επιρροή επιτυγχάνεται το επιθυμητό αποτέλεσμα.

Ποιες είναι οι πηγές της δύναμης της επιρροής;

Ο βαθμός της επιρροής συνδέεται άρρηκτα με το βαθμό της δύναμης μίας επιχείρησης κατ’ ανάλογο τρόπο. Στη δισκογραφία οι καθοριστικές δυνάμεις απαριθμούνται σε πέντε (5).

Ας εξετάσουμε ποια είναι η κάθε δύναμη, από πού προέρχεται και πώς αποκτάται.

 

Η δύναμη του budget.

Πολλοί θεωρούν τα χρήματα ως την… αφετηρία του κακού, άλλοι ως την πηγή της εξουσίας. Αναμφίβολα, ο εθισμός στο κέρδος προκαλεί ανεπιθύμητες καταστάσεις με συνέπειες σε κάθε πλευρά της κοινωνίας. Παρ’ όλα αυτά, το ύψος του διαθέσιμου προϋπολογισμού (budget) διαμορφώνει εξαρχής κάθε κίνηση και επιλογή.

Οι παγκόσμιοι δισκογραφικοί κολοσσοί διαθέτοντας προϋπολογισμούς εκατομμυρίων έχουν τη δυνατότητα οργάνωσης φαντασμαγορικών εκδηλώσεων και προγραμμάτων μαζικής προβολής.

Το υψηλό(τερο) budget ευνοεί τις συνεργασίες και ανοίγει διάπλατα τους δρόμους στην επικοινωνία με το κοινό. Από το μέγεθός του εξαρτάται ακόμη και η απήχηση των ενεργειών προώθησης στα social media, στα οποία θεωρείται πως οποιοσδήποτε μπορεί να προβάλλει τη δουλειά του.

Οι συναυλίες σε πασίγνωστους χώρους, οι αφίσες στις κεντρικές αρτηρίες της πόλης και η περίοπτη θέση στο ραδιοφωνικό airplay απαιτούν επενδύσεις. Κατά αυτόν τον τρόπο, διευρύνεται η ψαλίδα του ανταγωνισμού μεταξύ των μουσικών επιχειρήσεων, με τις μικρότερες να αδυνατούν να ακολουθήσουν τις υπόλοιπες στο ίδιο επίπεδο.

 

Η δύναμη της πρόσβασης.

Η δυνατότητα πρόσβασης είναι μία εξίσου σημαντική δύναμη στη δισκογραφία, η οποία πηγάζει από τις σχέσεις και τις συνδέσεις με τους άλλους.

Οι γνωριμίες με τους διοργανωτές εκδηλώσεων, τους ραδιοφωνικούς παραγωγούς, τους δημοσιογράφους, τους αρθρογράφους και τα άτομα των δημοσίων σχέσεων εντάσσονται στο συγκεκριμένο πλαίσιο. Οι διοργανωτές θα προσφέρουν καλύτερους χώρους. Οι ρ/φ παραγωγοί διαθέτουν – με τη σειρά τους – την πρόσβαση στους ακροατές. Εν μέσω αμέτρητων κυκλοφοριών και περιορισμένου χρόνου airplay (σ.σ. παρατηρείται πλέον το φαινόμενο να «κόβονται» σε διάρκεια τα τραγούδια, ώστε να εξοικονομηθεί χρόνος στον «αέρα»), οι κατάλληλες επαφές θα αλλάξουν τις ισορροπίες στην άτυπη μάχη των charts.

Παρομοίως, οι «προσβάσεις» αποδεικνύονται εξαιρετικά χρήσιμες και για τις εταιρείες μικρότερης δυναμικής συμβάλλοντας να προβληθεί μία κυκλοφορία, επί παραδείγματι, σε κάποια μέσο.

Η ανάπτυξη σχέσεων με τα στελέχη των ΜΜΕ, επιπλέον, κάνει ευκολότερα τα πρωτοσέλιδα, τα αφιερώματα, όπως και την πραγματοποίηση συνεντεύξεων σε εκπομπές υψηλές ακροαματικότητας.

Οι προσβάσεις εξοικονομούν κόπο, χρόνο και ενίοτε χρήμα.

 

Η δύναμη της τελευταίας κυκλοφορίας.

Ναι, υπάρχει τέτοιου είδους δύναμη. Αναφέρεται ως «Η δύναμη της τελευταίας κυκλοφορίας», αντί «επιτυχίας» και θα καταλάβετε παρακάτω το «γιατί».

Η τελευταία κυκλοφορία ενός καλλιτέχνη επηρεάζει τέσσερις χονδρικά περιπτώσεις:

Πωλήσεις

Όταν ο προπομπός ενός άλμπουμ (σ.σ. Το τραγούδι που προηγείται της κυκλοφορίας του με σκοπό να προετοιμάσει το έδαφος) γίνεται μεγάλη επιτυχία, οι πωλήσεις του CD ωθούνται ανοδικά. Αντίστοιχα, ένα τραγούδι – προάγγελος με αδιάφορη παρουσία δε θα επιφέρει το ίδιο θετικό αποτέλεσμα στις πρώτες εβδομάδες, έστω, διάθεσης του δίσκου. Για το λόγο αυτό, το τελευταίο μουσικό κομμάτι που προωθείται πριν την κυκλοφορία μίας δισκογραφικής δουλειάς, είναι συνήθως η μεγαλύτερη επιτυχία της.

Ανάλογη επιρροή διακρίνεται μεταξύ του προηγούμενου και του επόμενου άλμπουμ ενός καλλιτέχνη. Ένας επιτυχημένος δίσκος αυξάνει τις προσδοκίες του κοινού για τον επόμενο. Ως αποτέλεσμα, μία μερίδα κόσμου θα αγοράσει τον καινούριο με «κλειστά μάτια» από τον πρώτο καιρό κυκλοφορίας, χωρίς να περιμένει την εξέλιξη της πορείας του. Ένα «μέτριο» άλμπουμ θα μετριάσει τις πωλήσεις του επόμενου κατά την αρχική περίοδο διάθεσης, έως ότου οι ακροατές το γνωρίσουν καλύτερα.

Οι αλλεπάλληλες επιτυχημένες δισκογραφικές δουλειές «χτίζουν» τους δημοφιλείς καλλιτέχνες.

Συνεργασίες, Εμφανίσεις & Όροι

Σε παρόμοιο μοτίβο, οι εμπορικοί δίσκοι φέρνουν στην «πόρτα» γνωστότερους δημιουργούς και μεγαλύτερους χώρους εμφανίσεων. Η επιρροή της προηγούμενης επιτυχίας δεν περιορίζεται σε αυτή των album ή των singles. Αφορά και τις συναυλίες. Σχετικά με τους όρους, η επιτυχία θα προκαλέσει καλύτερα συμβόλαια και υψηλότερες αμοιβές.

 

Η δύναμη της αντοχής στο χρόνο.

Μετάφραση: Οι αλλεπάλληλες επιτυχίες που αναφέρθηκαν προηγουμένως.

Όσοι έχουν το προνόμιο μίας επιτυχημένης και μακροσκελούς σταδιοδρομίας στη μουσική βιομηχανία, ασκούν μεγαλύτερη επιρροή. Κάποιες φορές συναντάται το… παράδοξο όπου προικισμένοι καλλιτέχνες επαναπαύονται στη διαδρομή τους και έχοντας παραλείψει κυκλοφορήσουν ένα smash hit για μερικά χρόνια, συνεχίζουν να έχουν την ίδια δυναμική.

Σαφώς, υπάρχει θετική εκδοχή της κατάστασης. Η αντοχή στο χρόνο δίνει το περιθώριο στους τραγουδιστές να ελέγξουν το διάστημα κυκλοφορίας των νέων τους δίσκων. Τοιουτοτρόπως, εάν το επιθυμεί κάποιος για οποιοδήποτε λόγο, δύναται να κυκλοφορεί καινούριες δουλειές ανά δύο με τρία χρόνια χωρίς αρνητικό αντίκτυπο στην καριέρα του. Ειδικότερα στην τρέχουσα εποχή της κρίσης, οι διάσημοι καλλιτέχνες μπορούν να «συντηρούνται» με digital singles και να προετοιμάζουν ενδιάμεσα το επόμενο δίσκο τους.

Η διάρκεια φέρνει φήμη και μετατρέπει τα άτομα στους μέντορες που θα σταθούν δίπλα στις ανερχόμενες φωνές.

 

Η δύναμη των μεντόρων (Η υποχρέωση να δίνεις πίσω).

Βέβαια, κανείς δεν υποχρεώνει τους επιτυχημένους καλλιτέχνες να δράσουν σε ρόλο μεντόρων. Έχουν όμως την ηθική υποχρέωση να το πράξουν. Κατά πάσα πιθανότητα, ακόμη και η δική τους καριέρα έχει «σημαδευτεί» από τη συμβολή ή τη συμβουλή ενός προσώπου.

Κάποιοι τους βοήθησαν να βελτιστοποιήσουν το ταλέντο τους, κάποιοι τους έδωσαν την πρώτη ευκαιρία. Οφείλουν να μεταφέρουν την εμπειρία και τα μυστικά στη νέα γενιά τραγουδιστών και να τους δώσουν το βήμα. Όταν μία δισκογραφική εταιρεία έχει στις τάξεις της «μέντορες», τότε έχει ένα ισχυρό όπλο.

Τελειώνοντας, παρά τα χρήματα και τις επαφές, δεν πρέπει να ξεχνάμε ότι ο τελικός κριτής ενός καλλιτέχνη είναι το κοινό. Η επιτυχία, θα μπορούσε κάλλιστα να γραφτεί, πως είναι δανεισμένη. Όσο εύκολα στην έχει δώσει το πλήθος, το ίδιο εύκολα μπορεί να στην αφαιρέσει. Η επιστροφή ενός μέρους της στην κοινωνία, μέσω των αντίστοιχων φιλανθρωπικών δράσεων, είναι δείγμα δύναμης της προσωπικότητας.

 

#SHAREit



Share the world!